13 Ağustos 2015 Perşembe

ÇAKMA MONTESSORİ



Artık günümüzde Montessori eğitimi ve materyalleri çok yaygınlaştı. Ancak malesef ne Montessori eğitimi tam anlamıyla biliniyor ne de materyalleri doğru bir şekilde kullanılıyor. Size tavsiyem Montessori ile ilgili blogları takip etmek, Pinterest ve İnstagram'ı aktif olarak kullanmak. Ben de tabiki bu eğitim sistemini tam olarak bilmiyorum ancak sürekli araştırıyorum. Araştırmalarım sonucu şu fikre vardım; basit materyaller ile çocuklara bir çok kavram ya da kazandırılmak istenen konu daha etkin bir şekilde kazandırılıyor. Ben bu çalışmaları uygularken çocuklarda çok büyük değişimler gözlemledim. Öncelikle yeniliklere ve yeni şeylere karşı ilgileri arttı. Dikkatlerini yoğunlaştırdıkları için neredeyse sıfır hata yaptılar. Ve basmakalıp eğitim sistemini biraz da olsa değiştirdiğimi düşünüyorum :) Bu çalışmaları Pazartesi günleri uyguladım. Materyalleri elimizin altında olan malzemelerden yaptığım için zaman almadı. Her hafta farklı bir materyal yaptım. (Ara ara resimlerini atacağım. ) Tabiki tam anlamıyla Montessori uygulaması değil yaptıklarım ama yine de çocuklar açısından çok etkili sonuçlar elde ettim. Şimdi uygulamayı anlatmak istiyorum ;

Çocuklar merkezlerde vakit geçirirken tek tek yanıma çağırdım. (Tabi ki yapmak isteyip-istemediklerini sordum.) Önce materyali sözel yönerge olmadan ben uyguladım. Ardından onun yapmasını istedim. İnanın çok çok harika sonuçlar elde ettim. Sizin de uygulamanızı tavsiye ederim.

Sevgiler :)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder