23 Ağustos 2015 Pazar

Drama Uygulamalarını Severiz :)


Merhaba :)

Sınıf içi drama uygulamalarını seviyoruz değil mi? :) Aslında ben lise dönemindeyken drama dersi ve drama uygulamalarından çekinirdim. Nedeni tabiki teorik eğitim. Keşke çok daha fazla pratik uygulama yapsaymışız diyorum. Sonradan öğrendim ki drama uygulaması bir öğretmenin en büyük yardımcısı. Prof. Dr. Alev ÖNDER'in ''Okul Öncesi Dönemde Sınıf İçi Eğitici Drama Uygulamaları' konulu seminerinde aldığım notlar;

* Çok yaygın kullandığımız Büyük Kas-Küçük Kas yerine Büyük Hareket-Küçük Hareket demeliyiz.
* Çocukları harekete geçirici etkinlikler seçilmeli.
* Soru-cevap yöntemi sık sık kullanılmalı.
* Drama 15 kişiyi aşmamalı, aşarsa iki bölüm yapılmalı.
* Çocukları dramaya yönlendirirken  'Drama Oyununa Başlayacağız' denilmeli.



Alev Hoca'dan Drama Örnekleri; 

BALON DRAMASININ DEĞİŞİK VERSİYONLARI
• Bir çocuk baloncu, diğerler balonlar olur, masal oluşturulur(baloncu ve balonlar maceralar yaşarlar, havaya uçarlar vb.) ve bu masal sahnede müzik eşliğinde gösteri haline getirilir
• Bir çocuk arı kılığında olur, diğer çocuklar balon olurlar, balon olan çocukların bir yerleri (kolu, bacağı, kafası vb.) kurdele ile bağlanmış olur-bu balonun ağzını temsil eder. Arı olan çocuk gelir balonu patlatır-kurdeleyi çözer. Daha sonra arı balonları kovalar.
• Bir çocuk pompa olur, diğer çocuklar balon, oyun balon şişirme tarzında oynanır. Oyundan sonra çocuklara balon şişiren çocuğun çalışma sayfası çocuklara verilir. Yönergesinde en son karede ne olacak diye sorulur.
• Balon şişirme Draması mutlu ve mutsuz balonlara ile oynanır
• Duygu Köşeleri Draması – sınıfın farklı köşeler duygu köşeleri olur. Bu köşeleri değişik duygu ipuçları konulur; örneğin – duyguya göre müzik çalar, balonlara duygular çizilir ve böyle asılabilir, duyguları çizilmiş suratlar asılabilir. Veya müzik daha sonra çalınabilir, çocuklar müziğe göre duyguyu tahmin etsinler.
• Balonlar mevsimlerine göre değerlendirilebilir.
• Mevsim Çalışması; çocuklar 4 gruba bölünürler, her grup kendi mevsimini seçer, çocuklar mevsimlerini canlandırırlar, diğer gruplar yaptıklarını tahmin ederler.

GÜNLÜK OLAYLARI DRAMASI
• Kendine güvenen çocuklara günlük yaptığımız hareketler(diş fırçalanan adam, çamaşır yıkanan kadın, sakal traşı yapan adam vb.) verilir. Hareketi veya olayı aldığı çocuk ortaya çıkarak o olayı veya hareketi canlandıracak. Diğer çocuklar canlandırma bitene kadar, sabretip yaptığı hareketi tahmin ederler.Drama bittikten sonra çocuklara her gördükleri hareketi ile ilgili sorular sorulur; nasıl oynadı, neler yaptı, siz nasıl gösterirdiniz?

ÇAMAŞIR YIKAMA DRAMASI
• Birkaç çocuk çamaşır olur. Bir çocuk ise çamaşır yıkayan bayan olur. Çocuklar çamaşır yıkama aşamaları tamamıyla canlandıracaklar. Dramadan sonra çocuklara sorular sorulur; Kim çamaşır yıkadı, kim çamaşır oldu, çamaşırlar beyaz veya renkli miydi, kimin çamaşırları onlar, nasıl yıkandı, nasıl asıldı, çamaşır olan çocuklar neler hissetti, çamaşırı yıkayan ne hissetti, çamaşır ipte asılırken neler hissetti vb.

AKŞAM EVİMİZDE NELER YAPIYORUZ DRAMASI
• Bu drama GÜNLÜK OLAYLARI Draması şeklinde oynanılabilir. Dramadan sonra çocuklar sorular sorulur; akşam babanız ne yapar, anneniz ne yapar, siz ne yaparsınız vb.

NESNELERİ FARKLI AMAÇLAR İÇİN KULLANMA DRAMASI
• Sınıfın ortasına birkaç nesne konulu. Çocuklar bu nesneleri kullanarak bir hareketi veya olayı canlandıracaklar. Oyunun başında 2 nesne, daha sonra ise nesne sayısı arttırılır. 

KAYNAK: www.onceokuloncesi.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder