Bugün planımda korkuluk vardı. Bende hemen değerlendirmek istedim. Bütünleştirilmiş bir etkinlik oldu, çok da güzel oldu :)
Öncesınde 'Korkuluk nedir?, 'Korkuluk gören var mı? vs. sorular yönelttim çocuklara. Hepsi korkuluğu, neden korkuluk denildiğini gayet güzel açıkladılar :)
Ardından hikayeyi pekiştirmek adına 'Korkuluk' yaptık.
***** Bir şeyin taklidini yapmak için onu görmek lazımdı,
Ve son olarak benim en sevdiğim etkinliklerden biri olan ''Drama''ya geçiş yaptık.
'Drama oyununa başlayacağız' dedim. Hepimiz kollarımızı açıyoruz. Kıpırdamıyoruz. Korkuluk oluyoruz. Müzik başladığında sırayla size vücudunuzu hareket ettirmeniz için komut vereceğim, dedim. Örneğin; şimdi burnumuzu oynatıyoruz, şimdi sol kolumuzu oynatıyoruz.
https://www.youtube.com/watch?v=oJB7igUaWW0 (Canlanan korkuluk müziği)
Dramanın ardından daire şeklinde minderlere oturulur
ve dramanın tartışma aşamalarına geçilir, değerlendirme yapılır. Örneğin; (
drama oyununu anlatma, oyun sırasındaki duyguları, hiç korkuluk gördünüz mü?
Vb) Ardından dramanın son aşaması olarak destekleyici/ tamamlayıcı
etkinlik Scamper çalışması yapılır. SORU:
Korkuluğu
nasıl canlandırırdın? Alınan cevaplar kartona yazılır. Çalışma
tamamlanır.
Ve son olarak çalışmamızın tamamı :)
Beğendiyseniz, kullanmak isterseniz bu da planım :) SEVGİLER
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder