13 Mayıs 2016 Cuma

Trafik Işıkları Hikayesi



Merhaba:)

     Trafik haftasında öğrendiklerimizin kalıcı olmasını sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler yaptık; Bilgisayardan bazı taşıtların seslerini açtım. (Araba, kamyon, uçak, vapur, otobüs vb.) Çocuklara bir aracın sesini açtım Çok dikkatli dinlemeleri gerektiğini, bu sesin hangi tür araca ait olabileceğini bulmaya çalışacaklarını söyledim. Sesleri dinledik, her sesin hangi araca ait olduğunu bulmaya çalıştık. (Bu arada sesler arasındaki benzerlikler, farklılıklar hakkında konuşulur.)Ardından her çocuk hayalinde bir araç düşünür. Onun taklidini yapmaya ve o taşıtın sesini çıkarmaya çalışır. Onun hangi taşıt olduğunu çocuklar bulmaya çalışırlar. 

   ''Trafik Işıkları'' isimli slayt hikaye çocuklara anlattım. Trafik ışıklarının renklerinin anlamları çocuklara sordum.  (Kırmızı: DUR, Sarı: HAZIRLAN, Yeşil: GEÇ) 

http://www.onceokuloncesi.com/sesli-ve-slayt-hikayeler/trafik-isiklari-hikayesi-94683.html

     Hikayenin ardından sanat etkinliğine geçtik.Çocuklara trafik ışıklarının çizili olduğu kalıpları dağıttım. Çocuklar kalıpları boş kağıda sırasına uygun şekilde yapıştırırlar. Ardından, kağıdın geri kalan kısımlarını doldurmaları istenir. Resimler tamamlanınca, her çocuğa resmini anlatması için fırsat tanınır. 

    Oyun etkinliği: Kraft kağıtları yere sabitlenir. Plastik arabaların arka kısmına pastel boya bantlanır. Çocuklar kraft kağıdının üzerinde arabalarını sürerler. Aynı zamanda arabaların çıkardıkları çizgilere, yollara bakılır. (Oyun sırasında fotoğraf çekemedim fakat pinterestte gördüğüm aynı uygulamanın resmini ekliyorum.)






Planımı da buraya ekliyorum, umarım yararlı olur, Sevgiler







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder