13 Mayıs 2016 Cuma

Dünyanın En Güzel Ağacı



Merhaba,


   Hikaye ile bütünleştirilen etkinlikler ayrı bir keyif veriyor. Çocuklar sadece bir etkinliğe yönlendirilmemiş oluyorlar. Bu tür etkinliklerle çocukların, ilgi alanları, düşünceleri, duyguları hakkında ipuçları edinmiş oluyoruz.  

  Şimdi etkinliğimizden bahsetmek istiyorum: 
  İlk olarak çocuklara bilgisayardan çeşitli ağaç resimleri gösterdim. Çocukların hangi ağaçları tanıdıkları, gördükleri sorulur. Ardından farklı ağaç kalıpları çocuklara verilir. 'Çocuklar sizlere dağıttığım BÜTÜN kağıdı istediğiniz boyalarla boyayabilirsiniz' yönergesinin ardından,  Çocuklar ağaçları boyarlar,  sonra kağıtları üç parçaya bölecek şekilde dikey çizgiler çizilir. Öğretmen; ' Çocuklar şimdi kağıtları dikey çizgilerden kesiyoruz ve kağıtları üç PARÇA ya ayırıyoruz. ' der. Kesilen parçalar birbirini tamamlayacak şekilde kartona yapıştırılır. Bu şekilde PARÇA-BÜTÜN kavramı etkinlikle pekiştirilir.

 **** 'DÜNYANIN EN GÜZEL AĞACI' isimli hikayeye geçilir. Hikaye bitince isteyen çocuklarla hikaye dramatizasyonu yapılır.( Katılmak istemeyen çocuklar teşvik edilir.) Hikayenin ardından öğretmen 'Çocuklar şimdi hikayedeki ağacı düşünelim, sizlere resim kağıdı vereceğim, sizlerde pastel boyalarınızı kullanarak en güzel ağacınızı çizeceksiniz' Der. (Burada çocuklara çizim aşamasında  rol-model oldum)


 bknz. ben :)








Planımı da ekliyorum, yararlı olması dileğiyle...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder