23 Nisan 2016 Cumartesi

Karınca


Merhaba :)

    Geçen yıl Onur Erol  Edirne'ye Orff schulwerk 1 eğitim için gelmişti. Bende katılmıştım. Gerçekten çok eğlenceli geçmişti. :) O zamandan beri Orff çalışmalarını plan ve etkinlik hazırlarken hemen aralara sıkıştırmaya çalışıyorum. Etkinlik planımda konu 'Karınca'ydı. Hemen orff çalışmasıyla bütünleştirdim. Güzel oldu :) 
    Orff çalışmalaryla şarkılar daha kolay ve hızlı öğreniliyor. Ayrıca bir çok gelişim alanı da desteklenmiş oluyor. Şimdi 'Karınca' orff çalışmamızdan birkaç örnek göstermek istiyorum.


Önce çocuklara kar tanelerine ait resim ve şekiller göstererek kar tanelerinin şekilleri üzerine sohbet ettik. Çocuklar sizce kar nasıl oluşur? Yağmurla ilişkisi var mıdır? Neden biz kar tanelerini bu resimdeki gibi göremiyoruz? Sizce bu fotoğraflar nasıl çekilmiş olabilir? Kar taneleri erimeden nasıl hemen fotoğrafları çekilebilmiş? Şekil farklılıkları neden olmuş olabilir? Bu şekillerdeki ortak özellik nedir? Soruların ve cevapların ardından öğretmen ‘Karınca’nın’ hikayesini çocuklara anlatttım. (Onur Erol Şarkı Söyle Dans Et Kitabı) 


Hikayenin ardından öğretmen CD’den karınca şarkısını açtım. Çocuklar ilk önce müzikle birlikte serbest dans ettiler. Daha sonra 2-3-4 veya 5 kişilik gruplar olup yere büyük kar taneleri şekilleri oluşturmaya çalıştılar.


 Etkinliğin geri kalan kısmında kitaptaki uygulamaları yaptık. Kitabı almanızı tavsiye ederim. Kitaptaki tüm şarkıların etkinlik uygulamaları resimli bir şeklide anlatılıyor. 

Son olarakta çocuklar Karınca yuvasına giden yolu takip ederek, yol boyunca pamukla küçük karıncalar oluşturdular. Çalışmalar tamamlanınca karınca yuvaları hakkında sohbet ettik.
















Çalışmalarınızda yararlı olması dileğiyle, SEVGİLER



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder